Sklep z kosmetykami nieustannie walczy o klientów z konkurencją, zarówno fizyczną, jak i internetową. Świat kosmetyków słynie z dużej konkurencji i walki o jak najszybsze zaoferowanie najlepszych i najtańszych produktów.
Klientela tego typu placówek handlowych nie chce tracić czasu w punkcie sprzedaży, który nie oferuje im tego, czego oczekują. Dlatego posiadanie dobrej strategii sprzedaży i dobrych działań w sklepie musi być podstawą, aby giganci internetowi tacy jak Allegro nie odebrali Ci bazy klientów.
POMYŚL O SWOJEJ PUBLICZNOŚCI
Zazwyczaj docelową grupą odbiorców sklepów kosmetycznych jest młoda dziewczyna, która dba o swój wygląd. Nie zaszkodzi więc promować się na portalach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie i Facebooku, by być obecnym w ich internetowym świecie. Albo nawet stwórz kanał na YouTube, gdzie będziesz publikować newsy, tutoriale… z myślą o tworzeniu dobrego wizerunku marki. To tylko pomysł, ale co jeśli stworzysz playlistę Spotify o nazwie na przykład „Muzyka podczas wykonywania makijażu”? Jest to zasób, z którego korzystają duże marki, aby zwiększyć swoją obecność w sieci za darmo. Sprawdź, dlaczego social media są tak potężnym narzędziem marketingowym.
…ALE POMYŚL TEŻ O MĘŻCZYZNACH
Coraz więcej mężczyzn troszczy się o swoje ciało i wygląd. Do tego stopnia, że obserwuje się wzrost sprzedaży makijażu i kosmetyków dla mężczyzn. Kremy do pielęgnacji twarzy, olejki do brody… produktów w tej dziedzinie jest coraz więcej. Wykorzystaj tę okazję i przeprowadź kampanię promującą męskie kosmetyki. Zdobędziesz wielu klientów i stworzysz świadomość społeczną.
Co więcej, męska publiczność staje się bardziej lojalna i o wyższej jakości niż żeńska. To znaczy, że choć ilościowo jest mniej liczna, to wykazują tendencję do spożywania produktów bardziej premium, o niewielkim zróżnicowaniu.
OPRACUJ DOBRĄ ANALITYKĘ PUNKTÓW SPRZEDAŻY
Ta idea jest fundamentalna. Wiedza o tym, gdzie Twoi klienci zatrzymują się najczęściej, na co patrzą najdłużej… poznanie w pełni swoich klientów daje Ci znaczne korzyści. Analityka w punktach sprzedaży to ogromnie skuteczne narzędzie do realizacji Twojego sklepu kosmetycznego.
Kosmetyki z natury mają jeden problem: wiele produktów w sprzedaży jest bardzo podobnych do siebie
Z tego powodu najlepiej jest mieć odpowiednich sprzedawców. Twoi pracownicy powinni być w 100% zaznajomieni z prezentowanymi produktami, jak również z ich asortymentem i funkcjami. Doradztwo podczas zakupu to podstawowy proces w branży kosmetycznej. Dlatego posiadanie dobrego zespołu sprzedażowego jest niezbędne.